Re: návrh tiáků

M. milger na pobox.sk
Čtvrtek Říjen 19 13:15:14 CEST 2023

Zdravim,

no neda mi nepodelit sa ohladom I/O odporcekov.

Vstupny predpoklad:

Jeden nemenovany uProcesor v zapojeni I/O pinov bez uvedenych R, ale s
priamo pripojenym budicom cez 15cm kabla, schopnym udrzat uroven pri
prude do 30mA. Povodna (zla) uvaha "No naco davat seriove R, ked citam
pomaly signal spoza budica".

Pozorovany jav:

Za idealnych podmienok vsetko bezi normalne, na vstupe inkriminovaneho
pinu uroven H z budica, cez 15cm kablik. Procesor cita H.

Po prichode rusenia (zmeranych cca 70V prilozenym osciloskopom), zaberie
ochrana I/O (zrejme tyristor). Po skonceni rusiveho impulzu, ochrana
stale zopnuta, prud si tecie (cca 40mA) z budica v stave H. Pricom
merane napatie na pine bolo cca 1.2V. Procesor trvalo cita L. Reset
procesora samozrejme nepomaha, treba vypnut napajanie, alebo prehodit
uroven na snimanom budici.

No jednoducho, hodne som sa naucil, skoda ze, na vlasnej chybe.

:)

Milan.