Re: návrh tišťáků

Neděle Říjen 15 11:01:43 CEST 2023

Ano ano, to je to "jak se mi to bude líbit" :-)

No ale stejně, 90->45 je nic, hezčí jsou takovýhle:
https://www.eurocircuits.com/wp-content/uploads/PCB-1943-source-Reinhard-Kluger-258px
-high.jpg
https://hackaday.com/2020/07/13/1975-circuit-board-was-a-masterpiece-hidden-on-your-w
rist/
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Dg-pcb.jpg

teda když už to fakt musí být tišťák, jinak zamozřejmě wire wrap rulez!
https://www.bigmessowires.com/wiring/BMOW%20Photos%20004.jpg
https://i0.wp.com/cdn.makezine.com/uploads/2009/07/wirewrapping2.jpg?resize=600%2C450
&ssl=1

Ještě jsem našel na podporu, že pro moje domácí bastlení technické důvody roli
nehrají:

Should You Worry About 90 Degree Bends in Circuit Board Traces?
https://www.signalintegrityjournal.com/articles/2104-should-you-worry-about-90-degree
-bends-in-circuit-board-traces
(ano, dá se to nasimulovat i změřit, např. pro spoj s impedancí 50ohm na FR4 vychází
přidaná kapacita v rohu 1.7 fF/mil ~= 0.67 pF/mm šířky spoje a jestli chápu dobře
další graf, co tam je, tak s mýma 0.4mm=16mil spojema můžu bejt klidnej do >30GHz
... to mi asi stačí)

Who's Afraid of the Big Bad Bend?
http://www.sigcon.com/Pubs/edn/bigbadbend.htm
(na konci zmiňuje, že při pájení vlnou se prý ve vnitřním 90st. rohu náhodně můžou
chytat kapičky cínu, ale že při reflow a s dobrou maskou to není problém)

PCB Routing Angle Myths: 45-Degree Angle Vs 90-Degree Angle
https://resources.altium.com/p/pcb-routing-angle-myths-45-degree-angle-versus-90-degr
ee-angle

D.O.