Řada reflektůrků mířících různým směrem

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Říjen 8 15:26:41 CEST 2023

Dobrý den všem,
mějme TIR reflektůrky průměr 20 mm, něco jako:
https://aliexpress.com/item/1005002412237273.html

Stejné průměry, ale 5°, 8°, 15° a 30° v řadě vedle sebe. Kdyby měly osy
mířit stejně, je to snadné. Jenže já chci, aby
- 5° mířil 3° pod obzor, navíc 1ks 1,5° vlevo a druhý vpravo
- 8° mířil 5° pod obzor, navíc 1ks 4° vlevo a druhý vpravo
- 15° mířil 10° pod obzor
- 30° mířil 20° pod obzor
- A přední stěna bloku se světly svislá, zadní válec 54 mm
(*Úhly berte jako příklad*, ještě jsem neproved praktické testy)

Samotné mechanické věci nejsou problém, úhly nastavím v OpanScadu a
vytisknu.
Jenže pak přichází LEDky, plošňák a chlazení. LEDky musí sedět přesně na
reflektůrcích, tedy vzájemně nakřivo. Z plošňáku by měl být přiměřený
odvod světla do nosné trubky D 54 mm. LEDky příkon nastavitelný 0,2-3
W/ks, celkem 6 ks (jednomístné úhly dvakrát). Místa je na délku 170 mm.
Rád bych aby to byl jeden plošňák, ale samozřejmě může mít členitej tvar
kvůli zlepšení ohebnosti.

Poznámky:
Mám tu hromadu různých světel na kola a pod., asi třetina by vyhověla
opticky, ale nehodí se z různých jiných důvodů a je nereálné, že by jiná
dostupná světla vyhověla.
Ano, velmi podobné světlo mají v Alze skladem, ale nevyhovuje několika
klíčovým požadavkům.
*Celkové provedení*, tedy 1 řada, různé úhly a celkové vnější rozměry,
je dané mnoha různými požadavky, které tu neplánuji rozebírat, berte ho
jako dané, tedy *není předmětem diskuse*:-)

Otázky:
1. Je možno dávat LEDky na plošňák flex?
2.a Jaký je min. poloměr ohybu FR4 0,6 mm oboustranka?
2.a A co se 70 mědí?
3. Nějaké náměty, připomínky, dělal jste někdo něco s více TIR pod
různými úhly?

Díky,
PH