OT: countryradio na 639 KHz

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 5 13:45:37 CEST 2023

Ta impedance antény se mi nezdá. Půlvlnný dipól má 73 Ω nebo tak nějak.
Tohle je skoro čtvrtvlnný zářič kolmo od vodivé roviny a ten má půlku,
tedy 36 Ω, nebo né?
Chápu, že vodorovně umístěná anténa ve výšce malé k délce bude mít
impedanci dost jinou, viděl jsem na to hezké grafy.

Délku asi můžu zvětšit i přesně na λ/4, dál bych ale nešel.
Předpokládám, že s max. výškou malého balónu to bude stejně jako s max
výškou malého dronu, tedy 120 m.

Hmotnost 100m Cu drátu 0,2 mm mi vyšla 28 g, takže klidně můžu dát
silnější. Ale asi ne o moc, je potřeba rezerva na vítr.

PH