RE: 3D tisk, nedržící první vrstva

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Středa Říjen 4 11:12:28 CEST 2023

K tomu sundavání PETG, já to vždycky postříkám isopropylem, on se nějak asi kapilárními silami dostane mezi podložku (standardní Průša) a výtisk a většinou to pak jde sundat úplně snadno.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of ok1uga na volny.cz
Sent: Wednesday, 4 October, 2023 10:01
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: 3D tisk, nedržící první vrstva

Mluvíte mi z duše. Přesně popisujete moje zkušenosti s Průšou. Průšu jsem stavěl sám z jejich stavebnice. Mají k tomu dokonalý návod.

Jen dodám že PLA se tiskne na hladkou suchou odmaštěnou podložku. Já tisknu většinou z PETG a ten tisknu na hrubou podložku. Tu je před tiskem potřeba nejprve umýt. Někdo doporučuje mýdlovou vodu, někdo jar.
Pořádně umýt, nechat uschnout a pak podložku důkladně otřít okenou nebo podobným přípravkem na okna. Já tu mám čistič oken FOX se stříkací hubicí. Na tom pak PETG drží dobře a vydrží to na několik tisků. Pak opět okenu. Teploty nechávám standardní z profilu daného filamentu od Průši. Má tam profily pro snad všechny u nás dostupné filamenty.

Další materiály jsou obtížnější a je potřeba vyzkoušet na které podložce budou držet rady z návodů Průši nemusí fungovat na 100%.

Doma mám Rebela a to bylo laborací a úprav než jsem byl konečně spokojený. Jiné typy tiskáren neznám tak nemohu hodnotit.

     Martin.