Re: 3D tisk, nedržící první vrstva

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Říjen 4 11:11:27 CEST 2023

On Wed, 4 Oct 2023, ok1uga na volny.cz wrote:

> Jen dodám že PLA se tiskne na hladkou suchou odmaštěnou podložku. Já tisknu
> většinou z PETG a ten tisknu na hrubou podložku. Tu je před tiskem potřeba
> nejprve umýt. Někdo doporučuje mýdlovou vodu, někdo jar. Pořádně umýt, nechat
> uschnout a pak podložku důkladně otřít okenou nebo podobným přípravkem na
> okna. Já tu mám čistič oken FOX se stříkací hubicí. Na tom pak PETG drží
> dobře a vydrží to na několik tisků. Pak opět okenu. Teploty nechávám
> standardní z profilu daného filamentu od Průši. Má tam profily pro snad
> všechny u nás dostupné filamenty.

Ja tisknu PETG na texturovanou podlozku na Prusa MK3s a nic nemyju. Jen
si clovek musi dat pozor a nesmi na podlozku sahnout, pak se i neviditelne
zamasti a musi se umyt - pouzivam lih. Udelal jsem si takovou drevenou
pinzetu kterou cistim trysku a odlupuju vytisky abych na to nesahal rukou.

Je treba pouzivat spravne podlozky :

   PLA                - hladka
   PETG,PETG HT,ASA   - texturovana
   PC                 - satenova

Jedine co je blbe je ze ta hladka podlozka je o par destin mm tlustsi
nez texturovana a satenova, takze musite mit dve kalibrace Z a prepinat
mezi nimi. Coz je nahouby protoze na to clovek snadno zapomene a pak to
bud nedrzi nebo tryska ryje do hladke podlozky.

U verze MK4 to uz pry neni treba .

> Doma mám Rebela a to bylo laborací a úprav než jsem byl konečně spokojený.
> Jiné typy tiskáren neznám tak nemohu hodnotit.

Na rebelovi jsem pouzival BuildTak - na tom to drzelo dobre, ale obcas
se neco dalo obtizne odtrhnout - ty plechove ohebne platy na Prusovi
jsou super vec.