Re: 3D tisk, nedržící první vrstva

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Středa Říjen 4 10:01:11 CEST 2023

Mluvíte mi z duše. Přesně popisujete moje zkušenosti s Průšou. Průšu
jsem stavěl sám z jejich stavebnice. Mají k tomu dokonalý návod.

Jen dodám že PLA se tiskne na hladkou suchou odmaštěnou podložku. Já
tisknu většinou z PETG a ten tisknu na hrubou podložku. Tu je před
tiskem potřeba nejprve umýt. Někdo doporučuje mýdlovou vodu, někdo jar.
Pořádně umýt, nechat uschnout a pak podložku důkladně otřít okenou nebo
podobným přípravkem na okna. Já tu mám čistič oken FOX se stříkací
hubicí. Na tom pak PETG drží dobře a vydrží to na několik tisků. Pak
opět okenu. Teploty nechávám standardní z profilu daného filamentu od
Průši. Má tam profily pro snad všechny u nás dostupné filamenty.

Další materiály jsou obtížnější a je potřeba vyzkoušet na které podložce
budou držet rady z návodů Průši nemusí fungovat na 100%.

Doma mám Rebela a to bylo laborací a úprav než jsem byl konečně
spokojený. Jiné typy tiskáren neznám tak nemohu hodnotit.

     Martin.