Re: 3D tisk, nedržící první vrstva

Středa Říjen 4 09:03:10 CEST 2023

On 3 Oct 2023 at 15:58, Jaroslav Lukeš wrote:

> Začátek je těžkej u každé tiskárny.

Ne u tiskaren Prusa ;-) (snad nevznikne flame, vim, ze muj mail majitelum Endera
nejspis nepomuze, spis to pisu pro pripadne nove zajemce o tisk)

Pouzivam od nich dve ruzne a tisknou na prvni dobrou, u novych take nebylo potreba
je zahorovat nebo mechanicky sedat. Stejne tak dalsim uzivatelum, ktere znam. A
dokonce myslim osobne neznam nikoho, kdo by s ni mel problemy jine, nez zpusobene
vlastni blbosti.

Podlozky, at uz hladka, nebo hrbolata, mi fungujou bez vyhrad. Na jedne tiskarne
(MK2) mam pevnou, na druhe (Mini) dve ruzne magneticke, nekrouti se pevna ani ty
sundavaci.
PLA se tiskne na ocistenou podlozku, zadne lepidlo, lepenka, sprej nebo dzusik. Pro
filamenty, co mam, nastavuju doporucenych 60 stupnu pro podlozku, 215 filament. Po
vytisknuti a vychladnuti se vytisk snadno sunda, jen na te pevne je u vetsich ploch,
ktere se nedaji rukou poradne chytit, nekdy potreba bud tuknout zboku nebo pres roh
odlepit, ale zadny boj. Nastaveni pro jine materialy si nepamatuju, ale co jsem
potreboval, tisknul jsem podle doporuceneho nastaveni a vzdy to bylo OK.

Ve hrubem srovnani je Prusa drazsi a tiskne, rada jinych je levnejsi a musite s tim
stale laborovat, treba jak se tady zrovna ted popisuje. Nevim, jestli nejaka levna
jako treba ten Ender tiskne dobre/snadno jako Prusa, treba ale ano a pokud mate
nekdo takovou obecnou zkusenost, rad o tom uslysim.

D.O.