naboj zo vzorkovacieho kondenzatora AD prevodnika v STM32F407

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Neděle Listopad 26 19:40:20 CET 2023

Switche v AD prevodniku nie su idealne. Okrem statickeho zvodu sa tam
uplatnuje aj charge injection switchov. Bezny CMOS switch (predstav si
CD4016) ma P a N tranzistor ktorym do D aj S pretecie nejake mnozstvo
naboja pri zmene napatia na G cez kapacitu tej G elektrody. Tento
naboj sa bude menit podla prilozeneho napatia, lebo jednak sa meni
napatie voci G elektrode aj miera "zainteresovania"  tychto
tranzistorov (P aj N budu vo vseobecnosti rozdielne).
No a spinacov je tam plno, napriklad uz len ten jeden ktory pripina
samplovaciu kapacitu na vstup. Periodicke "machanie spinacom v lufte"
bude generovat nejaky prud, ktoreho velkost zavisi od frekvencie
"machania" a prilozeneho napatia (co vies ovplyvnit) a konstrukcie
spinacov (co nevies ovplyvnit). Pripojenim externeho kondenzatora si
ho zintegrujes a mas meniace sa napatie. To by teoreticky malo
sposobit, ze napatie bude rast az do nekonecna (realisticky to asi
bude obmedzene napajacim napatim MCU). Do toho este vstupuje to, ze IO
piny nemaju nekonecnu impedanciu, ale isty zvod, ktory je vsetko ine
len nie ohmickeho charakteru, jeho prud sa meni napriklad od
prilozeneho napatia. V tvojom pripade sa zvod IO pinu, prud pumpovany
z AD prevodnika a vonkajsia kapacita budu podielat na tom, ze na
nejakej hodnote to uz len skonci.
Pre bezne pouztie staci, ak je AD pin budeny z relativne malej
impedancie, aby tieto chyby urobili relativne maly problem. Z nich
prameni typicke odporucanie o zatlceni vstupu do zeme kondikom.

Cize za nerovnakost napatia pred a po by som vinil predovstkym charge
injection switchov v AD prevodniku, za plavanie k nejakej urovni aj
ten zvysok (zvod, vonkajsie kapacity).

J.

so 25. 11. 2023 o 15:20 Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(a):