Seriova komunikace RS485

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 24 19:36:51 CET 2023

Já se právě snažím, aby u mě ta teorie seděla s praxí.
Proto k těm datovým linkám natáhnu vždy i zem, tj. sjednocení potenciálů.
V náročném instalačním prostředí je samozřejmě třeba použít hlavu.
Napřed natáhnout jen to projení a změřit případné vyrovnávací proudy.

Už jsem to tu určitě někdy psal.
Můj zatím nepřekonaný rekord (a určitě už ho ani v budoucnu nepřekonám)
vznikl ještě na sklonku totáče.
Linka RS485 na rychlosti 900 kbit/s na vzdálenost 1200m na seřazovacím
nádraží Brno-Maloměřice.
S elektrickou trakcí, a protože Brno, tak AC 25kV.

Bohužel už nemám poznatky z dlouhodobého provozu. Pak přišla revoluce a
měl jsem jiné starosti.
Dneska by tam samozřejmě byla optika nebo bezdrát.

PL