Re: LED osvětlení barva světla, jakou preferujete?

Sobota Listopad 18 17:34:40 CET 2023

Asi na tu chvíli se nic neděje. Jednou to nějaká doktorka vysvětlovala
tak, že v oku, ještě za sítnicí jsou další receptory na modrou barvu. Na
rozdíl těch, co slouží k vidění, tyhle mají nižší citlivost s kdesi (asi
v mozku?) dochází k integraci za delší dobu. Tenhle signál nám říká,
jestli je den nebo noc a řídí naše biorytmy. Akorát že místo nějakých
oranžových ledek, což mohou být jednobarevné, nebo složené z červené a
zelené v RGB ledce, bych dával přednost nějaké plnospektrální s nízkou
barevnou teplotou. Třeba jako tohle.
https://www.tme.eu/cz/details/pk2e-5lpe-j21/vykonove-diody-led-emiter/prolight-opto/

Anděl