Re: LED osvětlení barva světla, jakou preferujete?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 18 14:47:33 CET 2023

Až mě docela mrzí, že jsem proti modré složce světla asi nějaký imunní.
Klidně si v noci při čůrací mezihře můžu pustit do očí i čistě modré
světlo, a po příchodu zpět do ložnice stejně usnu ještě než dopadnu do
postele.

Kdyby to tak nebylo, tak bych pro noční svícení nepoužil nějaké nóbl
speciální svítidla, ale použil bych žluté LEDky.
Mám jich spoustu v provedení pásků nebo výkonových LEDek, mám i
speciální žlutou zářivku. Používám je jako osvětlení při práci s osvitem
PCB.
Ale protože nejsem na modrou citlivý, tak nemůžu experimentovat, anžto
mi schází "detektor".

Nebyly by žluté LEDky řešením i pro ty z vás, kdo na modrou jste citliví?

PL