Re: balkónové soláry v Německu

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pondělí Listopad 13 14:21:33 CET 2023

V SRN to mají jinak než u nás. U nás je účtování po fázích, tedy když
máte třífázový spotřebič, pomáháte korigovat síť a ještě za to platíte.

Elektroměr, aby měřil spotřebu, násobí du*di a to celé integruje nejen v
rámci periody, ale v rámci určitého času a pak zapíše spotřebu jak ve W,
tak i Wh.

Ony tzv. tolerované technologické přetoky musí být tedy pod spotřebou za
ten integrovaný čas.

Jelikož dodavatel chce rozlišit dodávku od spotřeby, má registry na
spotřebu, spotřebu - dodávku a spotřebu + dodávku a to i u 2Q
elektroměru. Standardně se u nás používá konfigurace spotřeba + dodávka
(v absolutních číslech). K tomu se ještě čachruje s jalovinou, takže se
můžete dočkat i toho, že vám jalovinu počítají za odběr.

Kromě toho má elektroměr registr na evidenci dodávky. Ten se nahodí,
když v určitém malém časovém okně máte dodávku - některé 10 period podle
nějaké normy, jiné za vteřinu.

Mluvím o elektroměrovém švábu, ne o tom švábu, co posílá data po optice.
Ten poskytuje hodnoty v registrech podle jakési normy a záleží na
distributorovi co chce účtovat. Účinnost přenosové soustavy nad 100%,
kam to dospělo už asi před 7-8 lety a pak se přestala zveřejňovat, by
měla být mementem.

Celkové nastavení elektroměru zcela závisí na zlovůli distributora.