Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Listopad 7 08:33:14 CET 2023

Myslím, že to, co píšete potvrzuje moje měření. I to, že při správném
napětí baterek vzhledem k napětí stringu, je MPPT u malé elektrárny
nanic. Zisk MPPT bude malý, při nedobrém návrhu dokonce žádný, protože
regulátor bude hledat maximum, takže nutně po určitou dobu bude v
neoptimálním režimu. A pokud i zisk bude, ale podělíte jej cenou MPPT
nabíječe, bude návratnost toho nabíječe desítky let. Mnohem levněji
vyjde přidat jeden panel. Samozřejmě jiná situace je u velké FVE, kde
jde o prodej výroby. Zde se každé % počítá.

Martin Záruba