Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 6 16:19:14 CET 2023

Nevím, jak konkrétně jste to myslel.
Ale myslím, že platí jednoduché zásady:
- lze bez problémů paralelně spojovat stringy i různé orientace, ale
musí mít stejné jmenovité napětí celého stringu
- při sériovém spojení bude výkon stringu omezován nejslabším článkem
řetězu (nejsou-li osazeny optimizéry, ty to dokáží částečně dorovnat,
třeba u nejběžnějších Tigo v rozsahu 25% )

Samozřejmě vždy je třeba respektovat omezení měniče na max. proud a napětí.
Max. napětí se musí bezpodmínečně dodržet, jinak to měnič odskáče.
U překročení max. proudu se měniči nic nestane, ale část výkonu nechá na
střeše.

PL