Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 6 15:56:05 CET 2023

Nevím, jestli se tady můžou psát takové věci, aby se někdo nepobouřil.
Ale zkusím to, jen to nepodepíšu.

Dneska jsou panely velmi levné. Takže rozšíření elektrárny dodatečnými
panely vychází dobře.
Koupil bych místo těch původních (a na dnešní dobu již asi dost
nevýkonných) panelů nové.
Ty nové bych koupil tak, aby se daly 2 stringy dát paralelně. To
znamená, že musí mít stejný
počet pokud možno stejných panelů.
Můžou být různými směry. Panely fungují jako proudový zdroj, proudy se
posčítají.

Ty staré panely bych ale nevyhazoval. Koupil bych si k tomu nejlevnější
nesinusový měnič pro
ohřev teplé vody. Případně dražší sinusový, který by se pak dal použít
tak, jak jste nastínil.
Půvab řešení ale je, že na ohřev TUV lze získat dotaci. Pokud je otec
důchodce, tak dokonce výraznou dotaci.
Takže ty nové nakoupené panely formálně použijete pro ten ohřev TUV, i
když v reálu si je mezi
sebou navzájem prohážete.

Stručně k dalšímu měniči (dokumentaci jsem nestudoval, to teď trochu
nestíhám).
Řekl bych, že hybridní měnič nebude mít žádný problém s tím, když do
sítě přidáte další zdroj.
Nakonec ho můžete připojit až za smartmetr, tedy mezi oficiální
elektroměr a smartmetr (pokud Vás
přetoky nijak netrápí, navíc ten dodatečný měnič je stejně asi nebude
umět regulovat).

S heslem do konfigurace je to nepříjemné. Už by někdo konečně měl
vyvolat soudní spor, který by
pak fungoval jako precedens. Ty instalační firmy takhle (podle mě
neoprávněně) omezují uživatelská
práva vlastníka toho zařízení.
A argumenty, že by tam mohl uživatel něco doblbnout, neobstojí. Za
případný problém vůči DS
je stejně zodpovědný majitel. A vůči poškození elektroniky by snad mělo
být dané zařízení
chráněno už svým návrhem. A nedovolit sebezničující nastavení.

Anonym