sondy k osciloskopu 1:1, 1:10

Pátek Listopad 3 22:04:42 CET 2023

Dobrý večer,

tak jsem si myslel, že mám špatnou sondu a zjišťuji, že to není chyba,
ale vlastnost... Osciloskop Micsig 100 MHz a u něj sondy Micsig P130.
Koukal jsem na 10 MHz v TTL úrovních 0 a 5V, v sérii s výstupem hradla
je odpor 22 Ohm. Sonda přepnutá 1:10 zobrazí 4 ns hranu, ale 1:1 nedá
ani těch 10 MHz, natož nějaké hrany. Myslel jsem, že se výstup hradla
přetížil kapacitou kabelu sondy. Tedy paralelně k sondě 1:1 jsem dal
druhou 1:10 a tam byly hrany v pořádku. Stejně se chovají všechny čtyři
sondy.

Tak jsem vzal sondu Rigol RP3300 a dělá to samé. To snad všechny sondy
mají na rozsahu 1:1 v sérii odpor? Myslel jsem, že to jde napřímo. Teď
koukám - podle ohmmetru má sonda 350 Ohm a s kapacitou šňůry +
osciloskopu 100 pF to vychází 4,5 MHz. To by asi odpovídalo. Nemá ta
šňůra náhodou kvůli odrazům (nebo kvůli mechanické odolnosti) odporový
drát? Takový kabel jsem už někde viděl.

Anděl