Re: Jak je to s tím odcházením článků?
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 2 11:02:00 CET 2023
No v tý starý baterce (10S4P 8 Ah) při zatížení s průměrem 8 A (max. 17)
po dobu 0,5 hodiny, ubyly čárky z plných 4 na 1 (tomu odpovídá pokles ze
42 na cca 35 V) a po 10 minutách stání zas vylezly na 3, tedy nad 39 V.
Pak šlo jet dalších třeba 20 minut než byla znova 1 čárka. Takhle to šlo
víckrát opakovat, než se dojde ke stavu 1 čárka bliká/nebliká, což je
myslím 34/35 V.
Zároveň ale za celou dobu žádný článek nešel pod 3 V, protože při tom
BMS prostě vypne výstup a hotovo. Podobně v nové baterce BMS vypíná při 2,9.
U nový baterky, s nominální kapacitou 15,5 Ah je ještě vtipný, že s tím
SW řídící jednotky nepočítá. Zdá se, že počet čárek koriguje podle toho,
že asi sleduje kolik odebrala z baterky. No a když je kapacita 2x větší
než na ní napsaných 8 Ah, tak jsou dlouho 4 čárky, pak najednou 3-2-1 a
na blikající 1 lze ještě jet přes 10 km, zatím nevím kolik.
PH
Dne 01.11.2023 v 7:52 Jan Kuba napsal(a):
> To měření vybité odložené baterky není až tak vypovídající. Mnohem víc
> ukáže měření na zatížené a polovybité baterie, kde ty rozdíly bývají
> markantnější díky různým vnitřním odporům. A měření kapacity. Já jsem
> snad u všech mrtvých baterek našel článek, nebo paralelní skupinu,
> který byl vadný. Někdy byl ten vadný blok kapacitně horší např. jen o
> 20 procent, ale při testu na nabíječe. Pokud jsem článek zatížil
> provozním proudem, bylo znát, že to nedá..
>
>
> úterý 31. října 2023 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal(a):
>
> Dobrý den všem,
> na různých místech, včetně zde, jsem se dozvěděl, že v baterkách
> do kol a koloběžek běžně odcházejí jednotlivé články, dokonce jsem
> kvůli tomu začal vyvíjet silný aktivní balancer, ale nějak
> zjišťuju, že to asi není tak častá záležitost.
>
> Originální baterka mi po 2000 km s významnou částí v zimě, včetně
> mrazu, jen "zlenivěla", má asi 7,5 Ah místo 8, jen je občas
> potřeba udělat zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou a jede se
> dál. Na jaře jsem vyměnil za novou.
>
> Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za 6000,
> zažila už taky přes 2000. V neděli jsem jí důkladně vybil taháním
> kamaráda na longboardu, domů jsem se připloužil s blikající
> poslední čárkou a řekl jsem si, že to je dobrá příležitost k
> inspekci. Články měly od 3,329 do 3,359.
>
> (Obě baterky mají pasivní balancer na max. nějaké desítky mA, tedy
> jen kompenzace rozdílu samovybíjení. Myslím že u té GC psali 10 mA.)
>
> Jaké máte zkušenosti vy?
> A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je to už
> jen malé prodloužení umírání baterie?
>
> PH
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20231102/9fe3cf55/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list