<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
No v tý starý baterce (10S4P 8 Ah) při zatížení s průměrem 8 A (max.
17) po dobu 0,5 hodiny, ubyly čárky z plných 4 na 1 (tomu odpovídá
pokles ze 42 na cca 35 V) a po 10 minutách stání zas vylezly na 3,
tedy nad 39 V. Pak šlo jet dalších třeba 20 minut než byla znova 1
čárka. Takhle to šlo víckrát opakovat, než se dojde ke stavu 1 čárka
bliká/nebliká, což je myslím 34/35 V.<br>
<br>
Zároveň ale za celou dobu žádný článek nešel pod 3 V, protože při
tom BMS prostě vypne výstup a hotovo. Podobně v nové baterce BMS
vypíná při 2,9.<br>
<br>
U nový baterky, s nominální kapacitou 15,5 Ah je ještě vtipný, že s
tím SW řídící jednotky nepočítá. Zdá se, že počet čárek koriguje
podle toho, že asi sleduje kolik odebrala z baterky. No a když je
kapacita 2x větší než na ní napsaných 8 Ah, tak jsou dlouho 4 čárky,
pak najednou 3-2-1 a na blikající 1 lze ještě jet přes 10 km, zatím
nevím kolik.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.11.2023 v 7:52 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRMUUnuCnfAn7iiEA49A0gweNu0YEyCrP+QEkeQA+7Fn3Q@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
To měření vybité odložené baterky není až tak vypovídající. Mnohem
víc ukáže měření na zatížené a polovybité baterie, kde ty rozdíly
bývají markantnější díky různým vnitřním odporům. A měření
kapacity. Já jsem snad u všech mrtvých baterek našel článek, nebo
paralelní skupinu, který byl vadný. Někdy byl ten vadný blok
kapacitně horší např. jen o 20 procent, ale při testu na nabíječe.
Pokud jsem článek zatížil provozním proudem, bylo znát, že to
nedá..
<div><br>
<br>
úterý 31. října 2023 Pavel Hudeček <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Dobrý den
všem,<br>
na různých místech, včetně zde, jsem se dozvěděl, že v
baterkách do kol a koloběžek běžně odcházejí jednotlivé
články, dokonce jsem kvůli tomu začal vyvíjet silný aktivní
balancer, ale nějak zjišťuju, že to asi není tak častá
záležitost.<br>
<br>
Originální baterka mi po 2000 km s významnou částí v zimě,
včetně mrazu, jen "zlenivěla", má asi 7,5 Ah místo 8, jen je
občas potřeba udělat zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou
a jede se dál. Na jaře jsem vyměnil za novou.<br>
<br>
Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za
6000, zažila už taky přes 2000. V neděli jsem jí důkladně
vybil taháním kamaráda na longboardu, domů jsem se připloužil
s blikající poslední čárkou a řekl jsem si, že to je dobrá
příležitost k inspekci. Články měly od 3,329 do 3,359.<br>
<br>
(Obě baterky mají pasivní balancer na max. nějaké desítky mA,
tedy jen kompenzace rozdílu samovybíjení. Myslím že u té GC
psali 10 mA.)<br>
<br>
Jaké máte zkušenosti vy?<br>
A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je
to už jen malé prodloužení umírání baterie?<br>
<br>
PH<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>