<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
No v tĂ˝ starĂ˝ baterce (10S4P 8 Ah) pĹ™i zatĂĹľenĂ s prĹŻmÄ›rem 8 A (max.
17) po dobu 0,5 hodiny, ubyly čárky z plnĂ˝ch 4 na 1 (tomu odpovĂdá
pokles ze 42 na cca 35 V) a po 10 minutách stánà zas vylezly na 3,
tedy nad 39 V. Pak šlo jet dalšĂch tĹ™eba 20 minut neĹľ byla znova 1
čárka. Takhle to šlo vĂckrát opakovat, neĹľ se dojde ke stavu 1 čárka
bliká/nebliká, coĹľ je myslĂm 34/35 V.<br>
<br>
ZároveŠale za celou dobu žádný článek nešel pod 3 V, protože při
tom BMS prostě vypne výstup a hotovo. Podobně v nové baterce BMS
vypĂná pĹ™i 2,9.<br>
<br>
U nový baterky, s nominálnà kapacitou 15,5 Ah je ještě vtipný, že s
tĂm SW Ĺ™ĂdĂcĂ jednotky nepoÄŤĂtá. Zdá se, Ĺľe poÄŤet čárek koriguje
podle toho, Ĺľe asi sleduje kolik odebrala z baterky. No a kdyĹľ je
kapacita 2x většà než na nà napsaných 8 Ah, tak jsou dlouho 4 čárky,
pak najednou 3-2-1 a na blikajĂcĂ 1 lze ještÄ› jet pĹ™es 10 km, zatĂm
nevĂm kolik.<br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.11.2023 v 7:52 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRMUUnuCnfAn7iiEA49A0gweNu0YEyCrP+QEkeQA+7Fn3Q@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
To měřenĂ vybitĂ© odloĹľenĂ© baterky nenĂ aĹľ tak vypovĂdajĂcĂ. Mnohem
vĂc ukáže měřenĂ na zatĂĹľenĂ© a polovybitĂ© baterie, kde ty rozdĂly
bĂ˝vajĂ markantnÄ›jšà dĂky rĹŻznĂ˝m vnitĹ™nĂm odporĹŻm. A měřenĂ
kapacity. Já jsem snad u všech mrtvých baterek našel článek, nebo
paralelnà skupinu, který byl vadný. Někdy byl ten vadný blok
kapacitnÄ› horšà napĹ™. jen o 20 procent, ale pĹ™i testu na nabĂjeÄŤe.
Pokud jsem ÄŤlánek zatĂĹľil provoznĂm proudem, bylo znát, Ĺľe to
nedá..Â
<div><br>
<br>
ĂşterĂ˝ 31. Ĺ™Ăjna 2023 Pavel HudeÄŤek <<a
href="mailto:edizon@seznam.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">edizon@seznam.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">DobrĂ˝ den
všem,<br>
na rĹŻznĂ˝ch mĂstech, vÄŤetnÄ› zde, jsem se dozvÄ›dÄ›l, Ĺľe v
baterkách do kol a koloběžek běžně odcházejà jednotlivé
ÄŤlánky, dokonce jsem kvĹŻli tomu zaÄŤal vyvĂjet silnĂ˝ aktivnĂ
balancer, ale nějak zjišťuju, že to asi nenà tak častá
záležitost.<br>
<br>
Originálnà baterka mi po 2000 km s významnou částà v zimě,
vÄŤetnÄ› mrazu, jen "zlenivÄ›la", má asi 7,5 Ah mĂsto 8, jen je
občas potřeba udělat zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou
a jede se dál. Na jaře jsem vyměnil za novou.<br>
<br>
Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za
6000, zažila už taky přes 2000. V neděli jsem jà důkladně
vybil tahánĂm kamaráda na longboardu, domĹŻ jsem se pĹ™iplouĹľil
s blikajĂcĂ poslednà čárkou a Ĺ™ekl jsem si, Ĺľe to je dobrá
pĹ™ĂleĹľitost k inspekci. ÄŚlánky mÄ›ly od 3,329 do 3,359.<br>
<br>
(ObÄ› baterky majĂ pasivnĂ balancer na max. nÄ›jakĂ© desĂtky mA,
tedy jen kompenzace rozdĂlu samovybĂjenĂ. MyslĂm Ĺľe u tĂ© GC
psali 10 mA.)<br>
<br>
Jaké máte zkušenosti vy?<br>
A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je
to uĹľ jen malĂ© prodlouĹľenĂ umĂránĂ baterie?<br>
<br>
PH<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>