Re: Jak je to s tím odcházením článků?
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Středa Listopad 1 06:40:12 CET 2023
Ja mel LiFePO4 v prvnim elektrokole, co jsem si prestavel z koupene sady
(to bude tak 8- 10 let), dokonce prizmaticke - placate pytliky v
hlinikovem futralu, balancer nemely. Ztracely taky vydrz protoze se po
roce a neco dost rozbalancovaly. Po srovnani a obcasne kontole a
srovnani vydrzely cca 3 roky nez ztratily dost kapacity, tipuju tak
400-500 skoro celych cyklu. Je to tezke a ted mam kolo z Mountfieldu s
asi normalnima LiIon, uzivatelsky nesrovnatelne, kapacita, hmotnost,
uvidime, co vydrzi ale pri bezne projizdce se malokdy dostanu pod 50%.
Dne 31.10.2023 v 23:51 Pavel Hudeček napsal(a):
> Ano, v případě LiFePO je to balancování podle všeho dost potřeba.
>
> Ale překvapivé je to použití v elektrokole. Když jsem se tu před časem
> ptal na názory ohledně použití v koloběžce, byl tento nápad poměrně
> striktně odmítnut s odkazem na velkou háklivost k otřesům:-)
>
> Následné studium DS to z velké části potvrdilo, tedy většina otřesy v
> podstatě zakazovala, nebo garantovala odolnost k podmínkám, které s
> odřenýma ušima splní svítilna v kapse, pokud nikdy neupadne na zem.
> Nakonec jsem narazil i na DS, kde by to vypadalo na použitelnost, ale
> nenašel jsem kde a za kolik koupit.
>
> PH
>
> Dne 31.10.2023 v 20:00 ok1uga na volny.cz napsal(a):
>> Já mám na kole 10Ah LiFEPO. První baterka odešla po půl roce.
>> Reklamací jsem získal novou baterku a stejný příběh. Jenže jsem
>> potřeboval jezdit tak jsem ji rozdělal a zjistil jsem že jsou články
>> totálně rozbalancované. Naštěstí je tam elektronika která asi hlídá
>> nejslabší článek a baterku vypne při dosažení Umin. Tak jsem se
>> naštval, vyvedl jsem jednotlivé články na konektor a vyrobil
>> jednoduchou balancovanou nabíječku. V podstatě do série zapojené
>> elektronické zenerky které se otevřou když článek dosáhne Umax a
>> nabíjecí proud pak článek obchází. Od té doby na té baterce jezdím
>> asi 15 let a nevím o ní... Fakt ale je, že když slyším o dojezdech
>> některých kol tak nechápu. Já ujedu maximálně tak 30 - 35km což mi
>> ale naštěstí bohatě stačí. Možná už byl některý článek načatý než
>> jsem udělal tu nabíječku - nevím. Nebo jsou ty dojezdy jen rybářská
>> latina ? :-)).
>>
>> Možná že Lion baterky na rozbalancování tolik netrpí. Vím, že
>> prodejce od kterého tu baterku mám přešel právě kvůli vysoké
>> poruchovosti na Lion. Ale představa že bych nabíjel Lion doma se mi
>> opravdu nezamlouvá. Jistě nejsem sám kdo zhlédl videa jak Lion hoří.
>>
>> Martin.
>>
>> Dne 31.10.2023 v 15:59 Pavel Hudeček napsal(a):
>>> Dobrý den všem,
>>> na různých místech, včetně zde, jsem se dozvěděl, že v baterkách do
>>> kol a koloběžek běžně odcházejí jednotlivé články, dokonce jsem
>>> kvůli tomu začal vyvíjet silný aktivní balancer, ale nějak zjišťuju,
>>> že to asi není tak častá záležitost.
>>>
>>> Originální baterka mi po 2000 km s významnou částí v zimě, včetně
>>> mrazu, jen "zlenivěla", má asi 7,5 Ah místo 8, jen je občas potřeba
>>> udělat zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou a jede se dál. Na
>>> jaře jsem vyměnil za novou.
>>>
>>> Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za 6000,
>>> zažila už taky přes 2000. V neděli jsem jí důkladně vybil taháním
>>> kamaráda na longboardu, domů jsem se připloužil s blikající poslední
>>> čárkou a řekl jsem si, že to je dobrá příležitost k inspekci. Články
>>> měly od 3,329 do 3,359.
>>>
>>> (Obě baterky mají pasivní balancer na max. nějaké desítky mA, tedy
>>> jen kompenzace rozdílu samovybíjení. Myslím že u té GC psali 10 mA.)
>>>
>>> Jaké máte zkušenosti vy?
>>> A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je to už
>>> jen malé prodloužení umírání baterie?
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list