Re: Malý solár v Lidlu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 26 19:14:16 CEST 2023

Opravdu? A jste si tím jistý?
A který digitální? Všechny typy (je jich spousta)?

Já zatím solár nemám. Ale žiju v domnění, že běžný elektroměr přetoky
neregistruje.
Možná je vevnitř počítá a třeba i ukládá, ale nikam ven je nezapočítává
a nereportuje.

Pokud máte solár, tak dostanete 4-kvandrantivý elektroměr, a ten přetoky
počítá.
Pokud to nemáte s distributorem dohodnuto jinak, tak Vám je skutečně
zpoplatní.
Ale pořád je to odlišený vstup energie a přetok. Není to mechanicky
sečteno jako jedno číslo.

Nicméně i kdyby to bylo jak píšete, tak ošéfovat ty přetoky by asi
nebylo nic nemožného.
I kdybych si měl pro začátek jako provizorku nainstalovat přepínač,
který by odpojil grid
a barák připnul na solár.

PL