Ako zacat s Smart Home?

Ivan Kiss Ivan.Kiss na novohrad.sk
Pátek Květen 26 11:45:38 CEST 2023

Uvažujem nad miernou automatizáciou domácnosti. O Smart Home len niečo
tuším.
Nepotrebujem mega spoľahlivosť, takže stačia lacné azijské výrobky niečo
ako SonOff...

Viete ma nejak nasmerovať ako a kde začať? Aby som nemal každé
zariadenie na inej platforme. Netuším aká je kompatibilita. Čo je
najviac rozšírené/používané...
Ponúkajú sa napríklad:
Sonoff / eWeLink
Sonoff ZigBee
Tuya Smart
Tuya ZigBee

Aktuálne potrebujem kúpiť motor exteriérovej rolety s diaľkovým a wifi
pripojením.
Neskôr chcem pripojiť bežné veci ako kúrenie, elektrická brána, závlaha,
pár senzorov informujúcich o zasobe daždovej vody a podobne.

Neviem, či je možné odpovedať na takúto všeobecnú otázku.

IK