Re: Tepelná izolace

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Květen 26 10:13:20 CEST 2023

Asi materiály používané k zateplování fasád.
-Polystyren, a k topným odporům bych přidal větráček aby se odstranily teplotní prostorové extrémy
-Čedičová vata, ale něčím jí musíte obalit aby nepouštěla vlákna (chlupy)
Lubor

> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 26.05.2023 09:59
> Předmět: Tepelná izolace

Zdravím,

 nenapadne někoho, jak a čím tepelně odizolovat topné těleso od zbytku PCB?
 Mám v plánu pro jeden "šuplíkový" systém, do kterého se strkají eurokarty
 160x100 mm udělat jeden šuplík, který bude kisnu - a především sousední
 desku - vytápět, ideálně tak na 70-80 stupňů. Často hledáme závady, které
 vznikají až po zahřátí na vyšší teploty, a je docela pruda to mít na stole
 půl dne jen proto, aby se to ohřálo vlastním teplem.

 Na desku se vejdou keramické odpory, co budou vyzařovat asi tak 60W tepla,
 ale potřeboval bych, aby to ohříval především tu sousední desku a ne celou
 bednu, kolejničky a backplane.

 Aktuálně je to cuprexová deska jako nosič, kolem odporů, které zabírají
 většinu desky, také cuprexová ohrádka až do maximální povolené výšky karty,
 na odporech ještě kus hliníku jako kolektor/rozvaděč tepla. Ale líbilo by se
 mi udělat ještě nějakou izolační vrstvu mezi těmi odpory, ohrádkou a nosnou
 deskou - vešla by se mi tam tak milimetrová vrstva "něčeho". Ideální by bylo
 vakuum, ale to mi tam, potvora jedna, nechce držet :)

 Nenapadne něhoho nějaký dostupný materiál? Mám tu milimetrový korek, tak ho
 tam pro začátek chci olepit, ale nenapadne někoho něco lepšího?

 Díky za každý tip.

 Pavel Kutina