STM32, SPI daisy chain

wek konfera na efton.sk
Středa Květen 24 22:01:41 CEST 2023

--- moj

Ocislujme master=0, slave=K=1..N, pricom maximalne moze byt slavov M, N<=M.

U mna master vysle vlacik sprav v opacnom poradi, t.j. prva sprava je pre M, druha pre M-1, ..., posledna pre 1, oznacme (M)(M-1)...(2)(1).  Prvy slave na zaciatok vlacika prihodi svoju spravu pre mastra, oznacme ju [1], a z konca si odstrihne spravu co posiela master jemu, t.j.(1). Druhemu uz teda pride sprava [1](M)(M-1)...(2). Urobi to iste, prida na zaciatok [2] a z konca sa necha (2), takze tretiemu pride [2][1](M)(M-1)...(3), atd.

Kazdy slave teda na konci vlacika najde spravu od mastra jemu, a mastrovi pridu spravy od vsetkych slave v tvare [N][N-1]...[2][1](M)(M-1)...(M-N).

--- Vas

> První slave dostane "peška" (token) a komunikuje po SPI tak dlouho, jak potřebuje.
> Až si vyřídí svoje, tak pošle peška dál.

Problem je v tom, ze o tom, ako dlho komunikuje K-ty slave nerozhoduje on, ale ten, kto ho drzi za CS=NSS, t.j. K-1. A pritom K ani nema moznost povedat tomu K-1, ze hotovo, lebo K-1 ma vtedy neaktivne NSS, cize nepocuva.

wek