EMI stineni tranzistoru od budicich obvodu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Květen 23 07:29:08 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

ja by som zacal trochu z inej strany a to teplom a odvodom tepla. Na tej
doske mate asi na 1cm boost-elyt. Ked sa tie tranzistory zohreju, ten elyt
casom zdegraduje... A bude s tym problem. Tie dratiky by mali byt
aspon take dlhe, aby sa to stihlo prirodzene ochladit. A to plai aj pre tie
obvody, co su nabastlene pod tym MOSFETom.

Dalsi problem je to, ci je ten chladic toho MOSFETu pripojeny na niektory z
pinov. Na toto staci ohmeter alebo pipak. Od vysledku merania potom zalezi,
ako riesit to chladenie a sekundarne aj odtienenie.

Ak tam chcete dat vodivu plochu, to je chvalyhodne, ale ja by som ju
pripojil priamo na sasi alebo cez RC clanok na sasi. Sasi by malo byt
spojene na PE. Potom by bolo ale vhodne odmerat odpor a kapacitu tej
medenej plochy a puzdra toho tranzistora. Mate tam 400V/12A... Aby vam to
neprerazalo. Ta medena plocha vlastne chyta rozptylove E a mala by to
odviest do PE a naspat do zdroja. Ten zvodovy prud si ale pre istotu
zmerajte tiez. Takto by som to skusil urobit ja, nehovorim, ze to je aj
spravne riesenie.

Najlepsie bude, dat na medenu plochu letovaci pad, ktorym plochu
pripojite tam kam treba. To je taka uni-konstrukcna pomocka.

A.

Zdravim.

rad bych se zeptal zkusenejsich:

- mam vykon.mosfety H mustku na chladici POD deskou
- do tranzistoru jde 300-400V a 12A
- budici obvody jsou nahore na desce
? bude prospesne zadni stranu desky pokryt obdelnikem medi ?
? predpokladam plochu nikam nepripojovat ?

Nejak takto
?https://drive.google.com/file/d/1L1QZ4N0APaAccKCzGvsBLBiNy-Xejwcu/view?usp=sharing

Diky predem za kazde uzitecne info ;-)

s přáním hezkého dne / best regards