Re: parkside závit

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Květen 17 21:21:17 CEST 2023

Jasně. Pro vrtání ano. Ale u frézování je to přece jen něco jiného.

Nejde o to, že by ta výsledná díra byla o 0.1mm větší nebo menší.
Jde o to, že fréza odebírá materiál bokem nástroje. M1alé frézy (na jiné
tahle frézka použitelná není) mají břity o výšce v desetinách milimetru.
Takže když pak nástroj kvůli mizernému upnutí v hlavičce šmajdá (klidně
i víc než je výška břitu), některé břity často nejsou v záběru vůbec, a
jiné jsou přetěžované. Takže povrch je pak doskákaný a nástroje rychle
odcházejí.

Ložiska do vřetene frézky jsou docela věda a mají-li za něco stát, tak
nejsou zrovna levná.
Ale při podobném nasazení, jako bylo na nějakém tom video (kdy borec
ložisko "usadil" omotáním papírovou lepicí páskou ;-) ) asi už na
kvalitě ložiska moc nezáleží.

PL