Re: Meranie spotreby zariadení s malou spotrebou ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Květen 16 15:24:30 CEST 2023

Takto upravené Lidlmetry používá například pan Kuba tady z konference.
Já už jsem se na to mockrát taky chystal, a pak zase z lenivosti akci
odložil.

Otázkou je, co má být cílem. Jestli to měřit z nějakého technického
důvodu, nebo z finančního důvodu.
Jestli z finančního, tak tady je největší šéf domovní elektroměr. Co ten
naměří, to zaplatím.
Takže optimální je použít k měření ten. Vypnout všechno ostatní, počkat
na bliknutí LEDky a změřit čas do dalšího bliknutí.

Ono je klidně možné, že ten spotřebič elektroměrem vůbec "neotočí".
V něm je taky malý měřicí odpor a integráče stejné jako v tom Lidlmetru.
Takže měření rozhodně není nekonečně přesné.

PL