STM32, SPI daisy chain

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Květen 14 12:54:05 CEST 2023

SPI daisy chain se podle mě běžně používá:
1. Port expander, třeba se 74HC4094, už od dávných časů. Použil jsem s AVR.
2. LED drivery, třeba TLC5941, taky už dvoumístný počet let. Použil jsem
v návrhu HW, zdroj dat FPGA.
3. LEDky s digitálním ovládáním, to je trochu novinka, ale taky už jsem
použil v návrhu HW s AM3358, zdroj dat různý, zkoušelo se HW SPI+DMA,
ale myslím, že finále bylo použití toho malého jádra pro low-level procesy.
4. ADC a DAC, použil jsem v návrhu HW.
5. komunikace mezi MCU (výjimečně) Nezkoušel jsem. Ale jednou jsem něco
takového udělal se sériákem a poučení je, že příště to udělaám s SPI:-)

1-3 se vyznačují tím, že není potřeba poslední výstup, ale když se
zavede zpět, má procesor kontrolu nad tím, zda data prošly celý řetězec
správně.

Jíná věc ale je SPI daisy chain s HW SPI a DMA v MCU. S tím jsem se
zatím asi nesetkal. Jen u thoho AM3358 byl o to pokus, ale závěr myslím
byl, že je lepší si to udělat po svém na tom jeho pomocném jádru. Ale to
je Cotex A8 s mnoha vychytávkama, např. je vybaven pro celkém snadné
připojení dvou Gb eth. Ovšem dělají se s ním i malé modulky, třeba
Beagleboard, to je takový Arduino pro velký kluky:-)

PH