STM32, SPI daisy chain

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Neděle Květen 14 11:18:30 CEST 2023

Ano je to stejný princip jako JTAG, nebo jak se dnes ovádají řetězy
ledek akorát na rozdíl od ledek to tahá ještě data zpět do mastra.

Tak jsem hledal na netu, vypadá to že daisy-chain je něco jako paní
Colombová nebo HE3DA. Všude se dá dočíst že  to existuje dokonce jsou k
tomu vyukové videa a nějaká obecná teorie, ale nic hmatatelného že by to
někdo realizoval a k něčemu použil. Jen u jednoho PIC18... je o tom
znmínka v DS a pak ten odkaz od pana Lockera, jinak jen obecné bláboly,
které jakoby všichni opisovali z nějakého původního teoretického zdroje.
Nezdá se mi, že kdyby to někdo použil, že by se tím na netu nepochlubil.

Procházel jsem i ds k STM32 a k ATMEGA32. Vypadá to že u AT by to mělo
jít, řadič je relativně jednoduchý. Horší to je s STM, v základním
bajtovém přenosu to asi to půjde, ale s tím DMA asi moc ne, jsou tam
různé vylepšení, kterým momentálně moc nerozumím.

Ať se pohnu z místa, tak jsem objednal na aliku několik ardurin ať to
alespoň vyzkouším. Díval jsem se že ATMEGA328PB má dva řadiče ISP tak by
k ní šel přpojit i AD převodník. Uvidíme jak to dopadne,vzhledem k tomu,
že je to jen takové hobypřání tak to bude na zase na hodně dlouho,
takových projektů mám v krabici odloženo habakuk.

Petr