STM32, SPI daisy chain

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 12 16:10:47 CEST 2023

Snad jsem správně pochopil, že se budou do řetězce zapojovat
inteligentní zařízení (STM32), jejichž firmware má autor ve své moci.

Pak by se to asi nějak zřetězit dalo.
Běžné SPI má 3 společné signály, na které se každá periferie přilepí
paralelně.
Takže zřetězit je třeba jen řízení - signál CS, který říká, s kým se
zrovna mluví.

Takže by mělo stačit přivézt CS z mastera na první STM32 do vstupu CS_IN.
To by si odeslalo svá data a na konci transakce by nahodilo výstup
CS_OUT do 0 (předtím byl po resetu 1).
Samozřejmě CS_OUT z prvního slave by vedl do CS_IN druhého slave a tak dál.
Současně by si toto STM32 zastavilo SPI a nastavilo IRQ, které by čekalo
na změnu 0->1 na vstupu CS_IN.
Když by tato změna přišla, tak by zase povolil SPI a výstup CS_OUT
nahodil do 1.
Tj. byl by to restart čtení pro další cyklus.

To šachování s CS_OUT by se asi dalo zařídit nějak na HW úrovni vhodným
naprogramováním nějakého
čítače nebo možná DMA, aby ta změna byla co nejrychlejší.

PL