STM32, SPI daisy chain

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 12 10:37:05 CEST 2023

>A není ten daisy chain termín i pro protokol kterými se ovládají čí 3-barevné ledky WS2812?

No ved prave, to "daisy chain" nie je nijako definovane, preto som sa
opytal hned ako prve, ze co tym autor myslel.

Dovolil som si nakreslit.

Var.A je ta, o ktorej asi hovori pan kolega Labaj, a ako to zrejme zamyslal
aj ST a mozno aj ini. Asi toto by nebolo pomenovane daisy chain, i ked
ktovie.

Var.B je imitacia bezneho shiftregistra. Myslim, ze bezne by sa toto
nazyvalo daisy chain. Toto je podla mna zo softwaroveho hladiska
najjednoduchsia moznost, v podstate cela transakcia aj u mastra aj u slave
je jedno spustenie (dvoch) DMA a potom cakat kym dobehne. Samozrejme, v
diablikoch sa schovava to, ze to take jednoduche nie je.

Var.C je zhruba to, co je popisane v spominanom TI appnote. Asi je to ta
najzlozitejsia moznost: kazdy slave (s vynimkou posledneho) pouzije na
tuto srandu dve SPI, jeden ako slave jeden ako master. Vyhody ma
nenapadaju, i ked ktovie, mozno nejake su.

No a potom su otazky na diablikov, napr. ze nakolko je kontrola nad
kabelazou resp. aka je sanca zarusenia; ci treba aby to bolo hot
pluggable; ci treba aby to bolo inteligentne a same rozoznavalo pocet
zapojenych slavov, atd.

wek