[Linux] - prosba o pomoc - problem se siti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Květen 12 11:33:06 CEST 2023

On Fri, 12 May 2023, Marek Sembol wrote:

> Podivejte se jestli vam tam bezi demon co se stara o dhcp -> to jsem
> bohuzel nevygooglil jak udelat. Rikam - linux jenom dira na zaklady.

Mel by to byt proces jmena dhcpcd , nejspis s parametry -q -w .

> [...]
> mnohem vetsi nez ocekavanych 900 sekund, ktere bych ocekaval (polovina
> casu). Ale je mozne, ze vyznamu tech cisel nerozumim.

> Mate pro wifi a eth jiny subnet ? nebo to cpete do stejneho? -> cpal jsem
> to do stejneho. Jsem netusil, ze by to mohl byt problem, zvlaste pro DHCP
> (MACky maji samo ruzne) Ta Wifi mela vetsi metriku v route. Kazdopadne kdyz
> je to na dratu, tak ta Wifi nedava stejne smysl a jinak nez na dratu to
> nebude -> wifi jsem zakazal -> a od te doby to jede (adresa se krasne
> obnovuje po 15 minutach, vse se jevi OK.

To vypada ze dhcp klient na dvou interface nejak nezvladl resit ze dostane
IP ze stejen site a resil to tak tak ze nastavoval nesmysly. Mozna pise
nejaky log, nebo se da spustit s parametrem aby vic logoval..