Re: Jak synchronizovat 3 - 4 elektro navijáky?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Úterý Květen 9 20:08:18 CEST 2023

Levný naviják má asynchroní motor a brzdu. Poctivě to synchronizovat nejde, skluz každého motoru závisí na zatížení. Pokud je ale budete ovládat společnou ovládací skříňkou (třeba tlačítko na každém navijáku nahradíte kontaktem společného relé ) a začnete operaci najetím na koncáky všech navijáků, mohlo by to fungovat. Během jednoho spuštení a zdvihu asi budou diference v poloze akceptovatelné.

Náměty z praxe:
-Při exkurzi v elektrárně na Orlíku jsem viděl traverzu pro mechanické spřažení háků dvou mostových jeřábů, aby dosáhli větší nosnosti při výměně rotoru alternátoru. Takže spřažení se používá i v průmyslové praxi, tam ale ve středu traverzy byl hák na zavěšení břemena.
-Některé autoservisy mají zvedák, kde jsou 2 závitové tyče poháněné 2-ma asynchroními motory, a myslím že součinnost je zajištěna jen tím koncákem při spuštění k zemi. K tomu zvedáku asi na netu najdete dokumentaci pokud budete chtít.

Lubor

> Od: "Ondřej Janovský" <ondrej.janovsky na alarex.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 09.05.2023 19:33
> Předmět: Jak synchronizovat 3 - 4 elektro navijáky?

Zdravím,

 Neřešil prosím někdo synchronizaci více elektrických navijáků, takových
 těch levných do 500 Kg. Aby spouštěné břemeno nebylo ve výsledku nakřivo.

 Oja.