Re: OT FVE na střeše SVJ?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Květen 9 14:48:57 CEST 2023

Probíral jsem to se správcem jednoho SVJ a ten přišel se zajímavou
myšlenkou - ohřívat tím teplou vodu mimo topnou sezónu pro celý barák.
Pokud domácnost zbaští průměrně 1 m3 teplné vody měsíčně krát 16
partají, jedná se o 16 m3 teplé vody, za kterou zaplatí 11 200 Kč
měsíčně (700 Kč/m3 od teplárny).

Ohřátí 16 m3 teplé vody z 15 na 75 stupňů vyjde na 4 GJ tepla, to je cca
1114 kWh za měsíc při 100 % účinnosti.

Hrát si v baráku na komunitní energetiku spíš nepůjde, protože si na
sebe akorát přenesete riziko za neplatiče.

S.