Re: OT FVE na střeše SVJ?

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Květen 8 20:29:44 CEST 2023

Jak jste psal o té statické spotřebě, tak ono zřejmě opravdu hodně
záleží na tom, jak je to udělané. Nedalo mi to a změřil jsem to.

Nabíječ při odpojení panelů bere z baterky 60V 2,8 mA, což je zřejmě
napájení rozhraní rs485.

Střídače připíná postupně PLC podle napětí v baterce. Takže pokud
nemohou nic dodávat, protože je baterka vybitá, nemohou ze sítě nic brát
protože je relé odpojí. Na stejnosměrné straně, pokud není napětí na
střídavé straně, je odběr 1,9 mA. Co to je nevím. Takže největší
spotřeba je v tomto režimu PLC, které má step-down na 24V, které
potřebuje pro napájení. Z 60V bere 57 mA. Takže pokud panely nic
nedávají a baterka je vybitá, je stálý odběr celkem 66mA, t.j. asi 4W.
Šlo by to ještě výrazně omezit, protože stejnou funkci by zastalo třeba
Arduino.

Ale je fakt, že jsem si to celé vymyslel a zřejmě střídače typu "všechno
v jedné krabici" jsou asi horší, i když nechápu proč.

K té celé úvaze mě vedlo to, zda:

1) Lze získat připojení, kde cena za silovou elektřinu je odvozena z pro
ten den platný ceník po hodinách.

2) Zda by se vyplatilo, když už mám baterku 18kWh kvůli FVE, ji v zimě
nabíjet ze sítě, když je cena silové elektřiny nízká (někdy i záporná) a
pak jet na baterku v době, kdy je vysoká. 18kWh pro topení tepelným
čerpadlem je málo, ale TČ nemusí v době nejdražší sazby běžet,
podlahovka nevychladne ani za 10 hodin tak, aby to bylo nějak moc znát a
pro zbytek 18kWh bohatě stačí.

Je to nesmysl?

Martin Záruba