<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p><font face="Arial">Jak jste psal o té statické spotřebě, tak ono
        zřejmě opravdu hodně záleží na tom, jak je to udělané. Nedalo mi
        to a změřil jsem to.</font></p>
    <p><font face="Arial">Nabíječ při odpojení panelů bere z baterky 
        60V 2,8 mA, což je zřejmě napájení rozhraní rs485.</font></p>
    <p><font face="Arial">Střídače připíná postupně PLC podle napětí v
        baterce. Takže pokud nemohou nic dodávat, protože je baterka
        vybitá, nemohou ze sítě nic brát protože je relé odpojí. Na
        stejnosměrné straně, pokud není napětí na střídavé straně, je
        odběr 1,9 mA. Co to je nevím. Takže největší spotřeba je v tomto
        režimu PLC, které má step-down na 24V, které potřebuje pro
        napájení. Z 60V bere 57 mA. Takže pokud panely nic nedávají a
        baterka je vybitá, je stálý odběr celkem 66mA, t.j. asi 4W. Šlo
        by to ještě výrazně omezit, protože stejnou funkci by zastalo
        třeba Arduino.<br>
      </font></p>
    <p><font face="Arial">Ale je fakt, že jsem si to celé vymyslel a
        zřejmě střídače typu "všechno v jedné krabici" jsou asi horší, i
        když nechápu proč.</font></p>
    <p><br>
    </p>
    <p><font face="Arial">K té celé úvaze mě vedlo to, zda:</font></p>
    <p><font face="Arial">1) Lze získat připojení, kde cena za silovou
        elektřinu je odvozena z pro ten den platný ceník po hodinách.</font></p>
    <p><font face="Arial">2) Zda by se vyplatilo, když už mám baterku
        18kWh kvůli FVE, ji v zimě nabíjet ze sítě, když je cena silové
        elektřiny nízká (někdy i záporná) a pak jet na baterku v době,
        kdy je vysoká. 18kWh pro topení tepelným čerpadlem je málo, ale
        TČ nemusí v době nejdražší sazby běžet, podlahovka nevychladne
        ani za 10 hodin tak, aby to bylo nějak moc znát a pro zbytek
        18kWh bohatě stačí.</font></p>
    <p><font face="Arial">Je to nesmysl?</font><br>
    </p>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 7.5.2023 v 18:03 Jaroslav Lukeš
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:f0b84833-06b8-514b-76aa-799842059e86@wo.cz">Nevěděl.
      Každá baterka (pack) je jiná, liší ji elektronika i úroveň
      cyklování. Mnohé baterky mají vlastní topení, takže si před
      nabíjením ještě přitápí, aby měly optimální teplotu pro nabíjení.
      <br>
      <br>
      Dlouhodobě i s režií a ztrátami elektroniky počítejte že z baterky
      dostanete zhruba půlku toho co do ní vložíte. Jedině odpojování
      měniče a baterky by mohlo něco zvrátit. Ale zase řízení tohoto
      taky nebude za 1 watt.
      <br>
      <br>
      V ploché části té "S" křivky baterky je i její nejvyšší cyklická
      účinnost, ale vzhledem k nezanedbatelnému procentu režie měničů
      půjde o malá procenta oproti cyklům 10-100%..
      <br>
      <br>
      Vemte si jenom, o kolik víc vám staticky začal žrát nový rozvaděč
      co máte kvůli FVE.
      <br>
      <br>
      <br>
      Martin Záruba napsal(a):
      <br>
      <blockquote type="cite">Jak je to u LiFePo baterky nevím, to by
        asi spíš věděl Jaroslav Lukeš. Mohu zkusit nabít na 80% a pak
        vybít na 20% a změřit to.
        <br>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      _______________________________________________
      <br>
      HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
      <br>
      <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
      <br>
    </blockquote>
  </body>
</html>