Rychloupínací systém pro přesné nesilové upínání

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Květen 7 22:40:05 CEST 2023

On Sun, 7 May 2023, Petr Labaj wrote:

> [...]
>
> Mám na to udělané takové nosné mezidesky, ale na tiskárnu to šroubuju.
> Což je při častějších výměnách nešikovné a zdržuje to.
>
> Takže cílem je na to namontovat nějaký rychloupínací systém pro snadnou
> výměnu.
> Zatím ne automaticky, jenom ručně. Ale aby to šlo snadno, rychle a dostatečně
> přesně.
> Bylo by fajn se dostat na opakovačku někde kolem +-0.1mm.
>
> Nabízelo by se použití nějakých kuželů, což je obvyklý osvědčený způsob.
> Ale kde vzít nějaké malé, levné a dostatečně přesné kužely a jejich

Co treba loziska ? Na nosnou desku zapustit loziska 10/22mm a na vymenne
desky montovat loziska 3/10mm a ty mala loziska strkat do tech velkych.
Tedy nevim jak je to s rozmerovou toleranci, zda je to vubec mozne, ale
loziska maji presnost bezne lepsi nez 0.01mm. Presne jsou i na tloustku
takze to muze lezet na nich a i prilozeni bude presne.

Udrzeni desky na miste nejspis na magnety + nejaky mechanismus na
vytlaceni protoze magnety dost drzi.

Delaji se taky kluzna loziska coz jsou valecky ktere jsou akorat do
sebe, ty by mely byt taky presne.