Koncept stolniho voltmetru - male mozkoboureni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Březen 30 21:42:38 CEST 2023

Je pravda, ze jsem to puvodne psal z informaci, ktere jsem dostal od kolegy,
v datasheetu je to vyrazne sviznejsi. Ten 1kS/s posilame ven z te karty uz
prezvykany - na desce je STM32F103 (nevim, ktere verze), s tim by se asi
dalo pohrat, ale nedelam si velke nadeje. Jako kazdy programator, tak i ten
nas je rad, ze ma verzi, ktera funguje, a kdyz bude delat nejake upravy pro
nas, tak pravdepodobne priohnutim stavajiciho kodu, tak bych s tim asi moc
nepocital.

Ale yase do te F103 bych to asi zvladnul napsat i sam (dobre, digitalni
fitry jsem nedelal, za prvne nevim co to je a za druhe mne to urazi), ale
vzhledem k tomu, ze na vystupu mi staci dejme tomu 20 S/s (ma to byt
voltmetr, ne osciloskop), tak je tam casu dost i na muj ne uplne optimalni
kod...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 30, 2023 8:25 PM
Subject: Re: Koncept stolniho voltmetru - male mozkoboureni

[preposielam]

Ahojte,

mozem sa este spytat, to fakt ten prevodnik bezi len na 1 kS/s ?
Pretoze podla datasheetu dokaze az 250 kS/s. To by sa potom dala skusit aj
nejaka digitalna filtracia a oversampling... Podla
vykonu mikropocitaca pripojeneho ku tomu prevodniku.

A.

Pokud to měření AC není potřeba nějak extra-super, udělal bych kombinaci
on-board triviálního měření, kde se prostě jen AC signál s pomocí C a R
posune do DC oblasti a pak přímo nasampluje tím 1 kS/s a pro případ
pozdějších náročnějších požadavků bych tam přidal nějakej konektor+místo
na rozšiřující modul.

PH