RE: Startovací kabely - návod z internetu...

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Čtvrtek Březen 30 15:42:26 CEST 2023

Diky battery management jsem oddelal dve nove baterky.

Jednu za cca rok druhou za dva. Po tom druhem uz mi zaclo bejt divne co to sakra je a i pres to, ze dokumentace psala, ze moje auto jeste nema tento zazracny modul, tak jsem si poridil diagnostiku napichl a ejhle byl tam.

Treti baterku v tom uz mam asi 6 let a furt dobra. Uplne me fascinuje ze maji ISO i hadr na olej, ale takovouhle zasadni vec se z ofic dokumentace nedozvim. Pripadne dostanu pro konkretni VIN tri ruzne moznosti ☹

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Filip
Sent: Thursday, March 30, 2023 11:37 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Startovací kabely - návod z internetu...

Dobrý den,

U mého Peugeot 5008 je na minus pólu nějaká elektronika, která hlídá energii jdoucí do a z baterie. Kdybych to připojil přímo na baterku, tak nebudou souhlasit uložené hodnoty v počítači se skutečnou energií uloženou v akumulátoru, a celé to "zblbne". Navíc se k minus pólu na baterii vůbec nedostanu. + pól je přístupný, a jde rukou odpojit.
To auto ví, jak na tom baterka je, a podle toho třeba nezapne saharu, vnitřní osvětlení, rádio, atd.
Vyprávěl mi kolega, že mu prasknul řemen, a auto přestalo dobíjet. Potřeboval ujet asi 40km domů, za deště. Nejdřív prý vypnula sahara, potom rádio, a postupně další spotřebiče. Nejvíc ho překvapilo, když přestal stírat pravý stěrač, a jel jenom ten u řidiče. Ale domů dojel ;-)

S pozdravem,

--
 Aleš Filip
 Kutná Hora