Re: Startovací kabely - návod z internetu...

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Březen 29 22:28:05 CEST 2023


Tohle je zábavné čtení k tématu:
https://www.auto.cz/vymena-autobaterie-byvala-to-banalita-jak-je-to-ale-ted-142317

Dne 29.03.2023 v 21:02 Jan Kuba napsal(a):
> Dovolím si takový malý dotaz... Proč většina návodů ( snad všechny)  
> doporučuje u startovaného vozu minus pól připojovat na kostru vozu 
> (motor) a ne na minus pól baterie?
> Stala se taková nemilá věc, že si ode mne půjčil kamarád startovací 
> kabely ( mám je 15kg, žádný poměděný hliník 2mm2) a zničil si auto.
> Jak? Přišel do garáže a startér ani nehles, kontrolky na palubce slabě 
> svítily, nešlo centrální zamykání ani blinkry. Půjčil jsem mu kabely, on 
> tam dojel s manželky vozem.
> Po nastartování svého vozu odpojil startovací kabely a auto po 5 
> vteřinách zase chcíplo.
> Další start se už s kabely nepodařil, startér ani necvaknul, kontrolky 
> na palubce nesvítily žádné, palubka mrtvá jen funkční osvětlení 
> interiéru, stěrače, světla...
> 
> Oprava v servisu za 8000kč odešla řídicí jednotka někde v palubce , nová 
> deska budíků, práce.
> Co se stalo? Byl prý špatný ukostřovací kablík od baterie ke karosérii. 
> Byl tam velký přechodový odpor mezi karosérií a tím kabelem, celé 
> ohnilé. Startovací proud z kabelů  tudy nešel, šel kostrou, protože ten 
> návod, Po odpojení startovacích kabelů ( a tedy i náhradní baterie ) 
> tedy žádná baterie nebyla, nebyla žádná zátěž.A stalo se co se stalo.
> Kdyby připojil startovací kabely rovnou z baterie na baterii, 
> nenastartoval by kvůli té uhnilé zemi, ale nestalo by se to viz. výše.
> Tedy jsem zjišťoval důvod, proč se všude doporučuje propojení na kostru 
> - prý kvůli bezpečnosti, když to zajiskří a okolo baterie může být 
> vodík+ kyslík.
> 
> Píšu to jen pro ty, co všechno dělají podle návodu.... a evidentně 
> špatně. Nebo spíš s větším nebezpečím, že při nějakých problémech se 
> zemí něco odejde...
> 
>    Další neduh všude popisovaný je nastartované to startovací auto. 
> Proč? Čemu to pomůže? Když jeho baterie je v pořádku a zvládne start 
> samotného auta , tak proč si zase zadělávat na nějaký  problém. Při 
> startu tam tečou z baterie veliké proudy, napětí baterie padá až k 8V. 
> Co tomu říká alternátor, celá elektronika toho běžícího vozu, motorová 
> ŘJ.... ? Vždyť tam může vzniknout nějaký hazardní stav. U toho mrtvého 
> auta může být vadný startér ( zkrat kotvy), který způsobí problém na tom 
> startovacím vozu.  . Ještě rozumím tomu, že propojím obě bateie, nechám 
> to zdrojové auto běžet nějakou dobu ( vyšší napětí v palubní síti ) a 
> tím dobiju částečně i tu mrtvou bateri. Zvlášť, když má někdo jen 
> náhražky startovacích kabelů s průřezem nula nic a tímto postupem 
> baterii toho mrtvého vozu částečně  dobíjím.  Ale před startem toho 
> mrtvého vozu chcípnu to zdrojové. Proč s tím  hazardovat? Zvlášť, když 
> mám ty kabely silné, a takové , co startovací proud dají...
> Sorry , musel jsem se vykecat, a teď do mě, co je jednoduššího a 
> spolehlivějšího , než propojit obě baterie ++, -- a nestartovat to 
> startovací auto.
> 
> 
> 
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>	Neobsahuje žádné viry.www.avast.com <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> 
> <#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list