Balancer

AZE aze na seznam.cz
Středa Březen 29 21:38:36 CEST 2023

Ano, jsou to v podstatě jakési výkonové nastavitelné Zenerky s ostrým kolenem. Vybité články: Pro LiIon baterie mám zmíněné AC 230V/DC zdroje Meanwell 3,3V pro každý blok článků, pro LiFePo jsem použil DC/DC měniče 20A galvanicky oddělené, napájené z 24V , jsou to typy EHHD020A0F Lineage Power, mám v ruce datasheet, nevím, od koho pocházejí, zjistil bych to. Jsou nastavené na 3,1V. V sérii s nimi jsou v obou případech ještě Schottkyho diody 30A.
aze

From: Martin Záruba
Sent: Wednesday, March 29, 2023 8:45 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Balancer

Pokud to dobře chápu, tak při dosažení maximálního napětí na článku se pomocí LM431 otevírá výkonový tranzistor, který dodanou energii přeměňuje na teplo. To je asi docela snadno řešitelné i pro hodně článků, ale při téměř vybitém stavu máte pro každý článek ten AC/DC zdroj? A AC je 230 V?

Co je to za izolované DC/DC měniče (18-75)V/3,3V 20A? Nic s těmito vlastnostmi (a za přijatelnou cenu) jsem nenašel.

A poslední dotaz: Pokud dle výrobce ten balaner dokáže dát až 10A, proč nedat třeba dva nebo tři paralelně a mělo by to být vyřešené?