Re: Remote debugging Was: Návštěva v NXP Rožnov p.R.

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Březen 29 13:09:40 CEST 2023

Zdravim,

presne, je to podle presne pravidla: penize az na prvnim miste.

jednou jsem se v byvale firme dostali do "roztrzky" s managementem v Parizi:
my jsme testovali nase webove aplikace (asi na 5 browserech).
oni prisli s napadem, ze nas zrusi a cele testovani presunou na treti stranu,
protoze oni nabidli moznost testovat na ruznych verzich tech prohlizecu, plus dalsi atypicke prohlizece,
plus ruzne konfigurace HW, na kterem bezi aplikace, plus spousteni naseho testovaciho ramce na jejich virtualkach ...
na prvni pohled sama pozitiva.
a (pry) dokonce za mensi peniz, nez byly naklady na nas, jako testerske centrum.

nj, jenomze to melo jeden malinkaty hacek:
nez by se pustilo do testovani, tak se mela udelat analyza procesu,
potreb na hw, na sw, testovaci scenare (ty uz by nemel kdo opravovat/upravovat), ... atd.

zjistili, ze cena tech analyz a konzultaci by pokryla nase naklady na 5 let, vcetne maintenance a implementaci novych featur.
takze to nejak vysumelo do ztracena.
a to vlastne byl v podstate docela standardizovany trh.
u embedid hw/sw si to moc predstavit nedokazu, kolik variant hw/sw kombinaci by to muselo pokryt.

ano, teoreticky by to mozne urcite bylo, pokud se najde stedry sponzor.
coz by se mozna i naslo v ramci nejake self-promo velke firmy, akorat by bylo treba hodne za tim behat a vynalozit velike usili a casu na lobbovani.
jestli by z toho sel udelat dobry a (hlavne financne) perspektivni bussiness-plan, tak myslim, ze ty drobky pro hobby sferu by takova firma rada obetovala.
navic by to bylo zaroven jako marketing - takze dalsi investice.

neco jako sdilene hobby dilny (myslim, ze pred par lety Honeywell v Brne neco podobneho zridila).

:)

  Sam