Návštěva v NXP Rožnov p.R.

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Středa Březen 29 11:55:32 CEST 2023

Firma NXP v Rožnově včera slavnostně otevřela nové (další) prostory a dnes pořádají akci kde předvádějí, čím vším se zabývají. Tak jsem se tam byl s žáky podívat. Pro mě je to jednak fantastické, na druhou stranu jsem se podruhé v krátké době musel vyrovnat s tím, kolik mi je.
Ale s tím nic neudělám, tak proč píšu tento příspěvek. Dosud jsem netušil, že mohou být sdílené nejen kola, koloběžky, případně manželky, ale také vývojové prostředky. Firma má centrálu, kde je k dispozici veškerý HW a vývojář (programátor) si zadá na čem potřebuje pracovat. Tedy vyzkoušet svůj kód. V centrále nějaký "skladník" šáhne do regálu, vytáhne žádané a to připojí na napájení a na síť. A odkukoliv na světě pak může být nahrán program a spuštěno debugování.
Tuto možnost mají všichni z NXP a taky významní zákazníci. Vznesl jsem dotaz, zda by to v budoucnu mohlo být i pro hobby segment. Odpověď byla rozpačitá (ani jsem jinou neočekával), ale myslím, že kdyby byla poptávka, byla by i nabídka.
Myslíte, že by poptávka byla? Případně by to byla zajímavá myšlenka i pro jiné firmy? Mohla by to být varianta vzorků zdarma.