MECH: jehlovy skrtici ventil, celokovovy, lihu odolny pro minimalni mnozstvi ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Pondělí Březen 27 06:07:32 CEST 2023

hezky den.
poridil jsem k cnc routeru nove nizkotlake rozprasovaci chlazeni. mam ho
od kamarada co ho nepotreboval, protoze dela jen drevo. nez jsem ho od
nej koupil, tak jsem ho i kratce vyzkousel,m ze mi vyhovuje, hlavne
jemnost nastaveni. zkouzka ale byla bohuzel moc kratka :-)
http://www.dynacut.eu/schmiersystem_mde.html
problem je, ze jako nastavovaci/skrtici ventil na kapalinu je pouzity
obyc ventil na stlaceny vzduch. tesneni uvnitr asi neni kompatibilni s
lihem a tak nejde nastavit minimalni prutok. po nastaveni se za 10 - 15
sekund pomalu "uzavre", ja pohnu nastavenim a situace se opakuje. to
tesneni asi nejak bobtna. nakonec jsem pred tohle drahe chlazeni doplnil
jako nouzovku cast jineho cinskeho chlazeni, co jsem mel "na policce",
ale bylo strasne humpolacke. ma ale na kapalinu skrtici ventil s
kuzelkou. bohuzel regulace je bidna/hruba. uz 1/4 otacky od zavreni je
pro me moc.
snazim se najit nejaky "jemny jehlovy skrtici ventil", ale neuspesne.
princip stejny jako treba na plyn od mevy.
https://www.kutil.cz/zelezarstvi/plynova-zarizeni/hadice-a-ventily/ventil-jehlovy-meva-4515m/
urcite se to pouziva nekde na aute, nebo na nejake jine jemne davkovani
agresivnich kapalin, ale neumim se gugla zeptat.
problem i s fotkama pripadne tady:
https://forum.strojirenstvi.cz/viewtopic.php?t=43516&e=1&view=unread#unread
diky za info.
tomik.