hobby projekt el_kolo + el_sekacka + FVE :-)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 26 17:04:01 CEST 2023

Trochu se v tom vlákně ztrácím.
A to chcete víc nebo míň?
Třeba žárovky na 24V jsou. Dokonce nedávno jsem jednu se závitem E27
nasazoval do stroje, kde musí z bezpečnostních důvodů být nízké napětí
a je tam žárovka klasického tvaru a rozměru.
Step-down ze 60V na 24V není nic nerealizovatelného.

Ale dnešní přechod na LEDková svítidla dává prostor i DIY "výrobě" žárovek.
Asi není problém koupit klasickou lacinou LEDkovou žárovku na 230V a vyměnit
v ní elektroniku. Případně trochu předrátovat řetězec LEDek.
Pokud tam tedy opravdu musí žárovka klasické velikosti a tvaru.

Historka z natáčení: instalovali jsme podobné zařízení u dvou zákazníků.
Jednoho v Česku, druhého na Slovensku. Ten slovenský byl takový normální,
ten český je ranař, který jde po rychlém výsledku za nízkou cenu.
U obou se v rámci rekonstrukce musela vyměnit klasická žárovka na 24V na
LEDkovou, protože ta klasika strašně žrala a zdroj by už to nedal.

Pro Slováka se zvolil běžný postup - žárovka se objednala v nějakém e-shopu,
protože to zase tak běžný sortiment není. Počkal se týden na doručení,
zaplatila
se celkem vysoká cena za žárovku a dopravu.

Když na požadavek výměny došlo u toho českého, tak zrovna svačil. Měl
2 rohlíky a paštiku. Tak paštiku dojedl, plechovku jsme vymyli. Ustřihli
jsme 2 kousky LED pásku, zapojili do série, namotali na plechovku od
té paštiky a za 10 minut měl stroj funkční osvětlení, v ceně několika korun.

PL