A4988 protection

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 26 15:39:19 CEST 2023

Nejmíň se nadřete, když dole použijete systém GRBL.
Kdo náhodou nezná - to je řídicí systém pro obecné CNC stroje s řízením
DIR/STEP. Bývá považován za praotce řídicích systémů pro 3D tiskárny
(všelijaké ty Marliny, TeaCupy a a další).
Hodně se používá u malých hobby frézek, laserových gravírek atd.

Původně určen pro Arduino Uno/Nano (tj. ATmega328), dnes běží na
všem možném (AVR, STM32, ESP-32 atd. atd.).
Je free a open-source. Velmi dobře napsaný a dobře čitelný.

Tenhle systém zajistí časování DIR/STEP. Akcelerace, rychlosti, přepočty
vzdálenosti na mikrokroky atd. Příkazy bude dostávat ve standardním
g-kódu.

No a nad ním si nasadíte něco, co ho bude úkolovat. Vývoj můžete začít
třeba na PC, kde se přece jen asi nejlíp programuje. Po USB/serial
převodníku
mu budete posílat co od něho chcete.
A pak to jen přeložíte na to, co seženete s dostatečným počtem tlačítek,
kroutítek, displejem atd.

PL