A4988 protection

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Březen 26 15:12:02 CEST 2023

On Sat, 25 Mar 2023, Petr Labaj wrote:

> Jsou to drivery s tímto vzhledem:
> https://vi.aliexpress.com/item/32895447657.html
> (odkaz je ilustrační, vzal jsem první, co jsem našel, mají ho tam
> dokonce otevřený)

Diky za odkaz.

Hodil by se mi nejaky ridici system ktery by generoval STEP/DIR pulsy.

Predstavoval bych si ze by mel relativni cast kde by se rotacnim
enkoderem nastavil smer a rychlost otaceni - to by vyzadovalo
displej ukazujici otacky za minutu a jejich smer, melo by to umet
zadat (a pamatovat) prevodni konstantu ot/min na mikrokroky
zadat povolene zrychleni a maximalni otacky . Mozna jeste START/STOP
tlacitko kterym by se to spoustelo/zastavovalo a dorazove kontakty.

A pak by to melo absolutni cast kde by displej ukazoval nastavenou
a aktualni polohu, zero tlacitko kterym by se dala nastavit relativni
nula. Zase moznost zadat (a pamatovat) prevodni konstatntu mm na
mikrokroky, povolene zrychleni a rychlost mm/sec .
Vstup pro nastaveni polohy by byl paralelene rotacnim enkoderem,
sesti tlacitky +/- 1mm,10mm,100mm a pak jeste tri sekce volitelne
nastavitelne (se zapamatovanim) kde by bylo sest tlacitek +/-
a tri displeje ukazujici navolenou hodnotu ktera by se pricitala
ci odcitala k nastavene poloze. Pripadne by ty voltelne sekce mohly
mit jeste indikaci zda se jedna o relativni hodnotu nebo absolutni.
V pripade absoltuni hodnoty by se tato prepisovala + tlacitkem sekce.
Pak vstupy na koncove spinace a stop tlacitko a asi nejake tlacitko
pro prepnuti do nastavovaciho modu.

Nektera tlacitka by se sdilela v obou modech - koncaky, stop tlacitko,
tlacitko nastavovaciho modu. Displej pro otacky a polohu by mohl byt
taky spolecny.

Celkem dost vstupu pro tlacitka, kontakty a rotacni ekoder a ridilo
by to vic displeju (asi vic samostatnych displeju primo u tlacitek
nez jeden sdruzeny velky) a vysilalo signaly STEP/DIR.

Zkratka aby to delalo bud kontinualni rotacni pohyb navolenou
(menitelnou) rychlosti s kontrolou dorazu, nebo aby to ridilo nejaky
linearni posuv s moznosti relativnich nebo absoultnich posunu na
zvoleou hodnotu. Zase s limitem dorazu, zrychleni a rychlosti.

Je mi jasne ze neco takoveho nikde nekoupim, ale rikam si kdybych
to chtel bastlit s cim to nejlip delat ? Nejake Arduino nebo RPi ?
S cim zacit abych se co nejmin nadrel a nemusel si instalovat
vyvojova prostredi ci podobne veci. Jake displeje pouzit aby se
tim daly jednoduse ovladat.