hobby projekt el_kolo + el_sekacka + FVE :-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Březen 25 11:40:53 CET 2023

Já bych střídač nahradil step-up na 230V DC, protože žádná z uvedených
věcí nepotřebuje AC.  A ze strany AC sítě step-down na 227 V, spojeno
diodama.

Jinak je to hezkej nápad, hlavně se to musí dobře koncipovat z hlediska
praktičnosti používání, aby se bez velkých vopruzů docílilo stavu, že se
kola v průběhu dne, mezi použitíma, nabíjejí.

Prodávají se náhradní/externí baterky k elektrokolům, prakticky jim
stačí zdroj s patřičným U a omezením I, aby bylo 4,1-4,2 V/čl a při 3 se
to nevypínalo kvůli přetížení. Zbytek si zařídí BMS v baterce. Např. já
mám ke koloběžce 41 V. Na nominálních 48 vychází 13,333 článků, tak to
bude asi 13 nebo 14, nutno prozkoumat. K těm baterkám jsou zpravidla
doporučené nabíječky a bývá na nich uvedeno kolik V je potřeba k
nabíjení. To se pak musí přiměřeně přesně dodržet, aby BMS nezarazil
nabíjení předčasně kvůli malému I nebo velkému U.

Takže já bych to viděl na 2pin "zásuvky" na zdi, ty umístit na všechna
místa očekávaného odložení kol.

Do nich zapojovat přiměřeně silné kabely, něco jako na reprák, které
mají na konci 4pin, 2 piny přes MOSFET a pojistku na výstup, 2 piny přes
step-up na vstup. U toho nějaká logika, aby se to nenabíjelo+vybíjelo
naráz* a nezkoušelo dokola zahajovat nabíjení po každém průchodu mraku
přes panel. Na straně baterky teda protikus k tomu 4pinu, zapojenej na
nabíjecí vstup a vybíjecí výstup BMS, umístění konektoru nejlíp tak, aby
byl přístupný bez vyndání baterky.

*Tomuhle může bránit už samotný BMS, takže ten MOSFET možná nebude potřeba.
Je dobré si 1 baterku napřed koupit tam kde jí půjde snadno vrátit a
zkusit jinou, pro případ, že by se jejímu BMS tento způsob použití nelíbil.

PH