A4988 protection

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 25 09:30:12 CET 2023

Není to asi k tomuto případu, protože pan Fučík dřív řešil jak tam
nacpat malý Pololu driver, tak asi neoplývá přebytkem místa pro externí
driver.

Ale když je tu o tom řeč:  budete-li kupovat nějaký levný externí
driver, tak si raději přišetřete ještě 100 Kč a kupte si nějaký s
originálním chipem TB6600 od Toshiby.
Staré modely s chipem TB6560 jsou sice použitelné, ale dneska už jsou
dost za zenitem a (podle mě) se moc nevyplatí.
Ale hlavně těm fake 6600 (na který je odkaz níž) bych se tedy vyhnul
obloukem.
Nakonec hodně napovídá už to, že jsou označené jako TB6600 a parazitují
tak na dobrém jméně těch originálních TB6600. Přitom je vevnitř úplně
jiný chip.
Snadno se to pozná už v nabídkách. Originální TB6600 s chipem Toshiba
jsou prezentované pro max. proud 5A, ty fake tam mají různé hodnoty 3,
3.5 nebo 4A.
A pozná se to i podle mikrokrokování. Ty fake ho mají až do 1:32,
originál chip TB6600 ale umí jen do 1:16.

Jo, a pokud si koupíte nějaký driver, tak ho otevřete a zkontrolujte
montáž chladiče.
Docela častý případ je špatně namontovaný chladič, který nedoléhá na
vlastní chip driveru.

PL