STM32Cube

Pátek Březen 24 00:25:38 CET 2023

No ono fakt nejde o propojení těch třech drátů, ale teď zrovna o ten
mfc140.dll, abych mohl spustit ten STlink. Takže se na tom učím různé
další věci, o kterých jsem nevěděl prakticky nic. Nejdřív jsem spustil
kontrolu windovs souborů, pak jsem na www.sts-tutorial.com pochopil, kam
ten dll patří (až ho někde získám) a sice tam má spoustu dll, ale tenhle
zrovna né :-( Takže hledám dál.

Ohledně programování mcu - jediné co je tady jiné proti mým oblíbeným
silabsům, že pro konfiguraci SFR není zvlášť konfigurační program, ze
kterého jsem musel kód přenášet, ale je to zaintegrované v IDE. U
silabsů jsem se v dřívějších dobách taky setkal s tím, že tam měli i
něco blbě, takže jsem to naklikal a potom ještě kontroloval podle
datasheetu. V poslední době jsem na takový problém nenarazil. Taky jsem
často narazil na to, že v konfigurátoru to bylo jen velmi nedostatečně
popsané a zase jsem musel do datasheetu a něco si o tom přečíst. Další
problém byl, že SFR jsou po resetu v nějakém stavu a pokud není potřeba
jejich stav měnit, konfigurátor příslušný kód nevygeneruje. Jenže když
pak potřebuju při běhu programu nastavení měnit (typicky změnit
frekvenci oscilátoru, vypnout uart) a když mám něco přepnout na stav
jako po resetu, musím zase do datasheetu a koukat, co se ve kterých
registrech má měnit a přepsat to ručně, protože mi to konfigurátor
neudělá. Snad to tady bude lepší.

No a otázka té klikací grafiky - jestli mám koukat do datasheetu na
schema přes co jdou signály, čím se hradlují ... a pak podle toho
nastavovat bity v řídících registrech, to je mi sympatičtější naklikat
to na tom schémátku přímo a nechat si ten kód vygenerovat. Samosřejmě
člověk při tom nesmí ztrácet přehled, co dělá :-) No a nastavení IDE
tak, aby to fungovalo a ovládalo STlink, nějak se s tím musím poprat.

Anděl